Jeugdharmonie Echt-Horn naar EuroFestival

Zondag 21 april gaat de jeugdharmonie Echt-Horn deelnemen aan het EuroFestival.

Deze samenwerking ontstond toen de leden van de jeugdharmonie Echt vorig jaar tijdens hun kamp hun dirigent, Jan van Hamond, “overvielen” tijdens een repetitie van jeugdharmonie Horn. Toen ontstond het idee en werd dit verder uitgewerkt.

Vanaf januari werden er enkele gezamenlijke repetities gehouden en ook was er in maart een eerste gezamenlijk optreden tijdens het Voorjaarsconcert van de Echter harmonie.

Allereerst speelt men een compositie van Johnnie Vinson, die een medley schreef op de muziek uit de film “How to train your Dragon”. Vervolgens staat “Showtime” op het programma, waarin Sven van Calster in een viertal delen ons laat kennismaken met discobeats, een romantische ballade en een Ierse dans. En tenslotte speelt men “A Musical Fantasy” van Enno Salvere. Een werk waarin verschillende muziekstijlen aan bod komen, die vaak gebruikt worden in musicals. Naast een grootse opening, een romantische popballad ook een swingend deel met een knipoog naar de Jazzmuziek. Al met al dus een gevarieerd programma dat de jeugdharmonie Echt-Horn gaat uitvoeren tijdens het EuroFestival.

Hun optreden staat gepland om 14:30 uur en iedereen wordt van harte uitgenodigd om van hen te komen genieten in CC “Don Bosco” aan de Monseigneur Savelbergweg te Heel.